Asmeninė kvėpavimo praktika

Kvėpavimas ir meditacija
Kvėpavimas ir meditacija kovos menuose

  Kodėl asmeninė/privati praktika efektyvesnė?

Asmeninė praktika visą laiką buvo ir yra efektyviausias būdas mokytojui perduoti  žinias ir nukreipti mokinį tinkama linkme, o mokiniui įgyti reikiamus įgūdžius ir gebėjimus. Dažniausiai geriausi rezultatai pasiekiami tik per asmeninį darbą. Patthabi Joys (vienas iš žymių Indijos jogos mokytojų  ) sakydavo – „1%  teorijos ir 99% praktikos”, “Praktikuok ir viskas ateis”.  Geriausias mokymasis – praktika, ne išimtis ir kvėpavimo subtilybės.

 Kiekvienas iš mūsų turi savitą patirtį – gyvenimo kontekstą, kuris nors iš pirmo žvilgsnio ir yra panašus, tačiau iš esmės skiriasi. Šeima, religija, išsilavinimas, kultūra, darbas – tai pagrindiniai elementai sudarantys mūsų aplinką, kuri formuoja mus – mūsų įpročius, pomėgius,  požiūrius, ydas, baimes ir priklausomybes. Tačiau visas mūsų formavimosi procesas daugeliu atveju vyksta mažame sąmoningumo lygyje. Nepastebimai, nuo laisvos ir nevaržomos vaikystės, kaupiame gyvenimišką patirtį, kuri daugeliu atveju mus įpareigoja ir suvaržo. Taip ir mūsų kvėpavimas keičiasi iš laisvo ir nevaržomo į suvaržyta ir sukaustytą.  Kol kvėpavimas suvaržytas, tol  joga, tai-chi ir kitos atsipalaidavimo, tobulėjimo technikos neduos gilesnio rezultato, nes suvaržytas kvėpavimas, tai mūsų sukaupto streso ir įtampos atspindys. Tačiau net kvėpavimui esant laisvesniam, nesuintegruotos, bet pamirštos traumos turi įtakos mūsų kasdieniniai veiklai.

Privačių užsiėmimų metu galima tiksliau ir efektyviau suintegruoti susikaupusius išgyvenimus, kad protas būtų labiau koncentruotas, ramesnis ir paruoštas efektyviai kasdieniniai veiklai, gyvenimui ar kitoms praktikoms reikalaujančioms daugiau koncentracijos.

Kvėpavimas ir judesys
Kvėpavimas ir judesys

Privati kvėpavimo praktika

Paprastai asmeninis užsiėmimas trunka nuo 1,5 iki 2 valandų, kartais ilgiau:

  • Pasiruošimas, tikslai, teorija – 10-15 minučių;
  • Kvėpavimo praktika – 1-1,5 valanda;
  • Integracija – 15-25 minučių;
  • Aptarimas, patarimai, rekomendacijos –  10-20 minučių.

Prieš užsiėmimą geriau daug nevalgyti, apsirengti taip, kad rūbai nevaržytų kvėpavimo. Užsiėmimo metu kvėpuojama  ir sėdint, ir gulint, kai kuriais atvejais net stovint.


Kvėpavimo praktikos nauda                                                                       

Jau po pirmos kvėpavimo praktikos žmonės jaučia gilų atsipalaidavimą, pagerėjusią koncentraciją, jėgų antplūdį, gerą nuotaiką. Štai keletas faktų kuo gali būti naudingas kvėpavimas:

  • Kvėpavimas (kvėpavimo lavinimo pratybos ir sąmoningo kvėpavimo technikos) išlaisvina galingas vidines žmogaus kūno ir proto jėgas. Tai gali paspartinti sveikimą daugeliu lygių (fiziniu, cheminiu, emociniu, elgesio, psichologiniu, energetiniu, dvasiniu, socialiu).
  • Medicinos ekspertai sutinka, kad sąmoningas kvėpavimas (terapinis kvėpavimas) ir kvėpavimo kontrolė gali pagerinti jūsų bendrą sveikatos būklę ir padėti  įveikti daugelį medicininių problemų, ir padėti jų prevencijai ir gydymui.
  • Sąmoningas kvėpavimas suteikia prieigą prie pasąmoninio proto, ir gali būti naudojamas siekiant integruoti dvasią, protą ir kūną. Sąmoningas kvėpavimas ilgą laiką buvo siejamas su dvasinio pabudimo ir dvasinio vystymosi kryptimis. Kvėpavimas per pastaruosius 30 metų tapo pagrindiniu ir pažangiausius elementu savęs tobulinimo ir asmeninio augimo metodikose.
  • Nuo seniausių laikų Kvėpavimas buvo susijęs su sąmonės plėtimo metodikomis ir nušvitimo pasiekimui. Žmonės visame pasaulyje naudoja kvėpavimą meditacijoje, kovos menuose, vaidyboje, sporte.  Kvėpavimas padeda visų sričių lyderiams, veiksmingiau kovoti su gyvenimo pokyčiais ir iššūkiais.

Registracija į privatų užsiėmimą

Štai ką kalba medicinos ekspertai pasaulyje apie kvėpavimą:

  •  „Netinkamas kvėpavimas yra dažna prastos sveikatos priežastis.“ (Dr. Andrew Weil)
  • „Lėtiniai skausmai ir ligų priežastys yra deguonies trūkumas ląsteliniu lygiu. (Dr. Arthur C. Guyton, M.D., autorius „The Textbook on Medical Physiology.)
  • „Oksidacija yra gyvybės šaltinis. Jo trūkumas sukelia sutrikusią sveikatą ar ligas ir mirtį.“ (Dr. F.M. Eugene Blass, PH.D.
  • „Paprasčiau tariant, ligos yra dėl oksidacijos proceso sutrikimo organizme, dėl sukauptų toksinų. Šie toksinai, paprastai turėtų būti sudeginti normalios medžiagų apykaitos procese.“ (Dr. Albert Wahl)
  •  „Liga yra netinkamai pašalinamų iš organizmo toksinų pasekmė. Deguonis (kvėpavimas) yra svarbus veiksnys, kuris padeda organizmui pašalinti toksinus.“ ( Ed McCabe,  author, „Oxygen Therapies, A New Way of Approaching Disease“)
  • „Deguonis vaidina pagrindinį vaidmenį imuninės sistemos veikime.“  Dr. Parris M. Kidd, Ph.D.
  • „Deguonies trūkumas aiškiai vaidina svarbų vaidmenį ląstelėms tampant vėžinėmis.“ (Dr. Harry Goldblatt, Journal of Experimental Medicine)
  • „Vėžys turi vieną pirminę priežastį. Normalių organizmo ląstelių apykaitos proceso pasikeitimas į anaerobinį (deguonies nepakankamumas)“. (Dr. Otto Warburg; Dviejų Nobelio premijos laureatas, Nobelio premijos laimėtojas vėžinių susirgimų tyrimuose)
  • „Deguonies trūkumas (hipoksija) yra svarbiausia priežastis 1,5 milijono širdies priepuolių kiekvienais metais.“ (Dr. Richard Lippman)
  • „Išseminės širdies ligos – dėl nepakankamo širdies aprūpinimo deguonimi.“ (Dr. Dean Ornish)

Registruokis į privatų užsiėmimą

2 Komentarai

  • Saule
    2012 gruodžio 28 - 19:49 | Permalink

    Ar pas jus niekada nebūna kainų ar aš jų niekada nerandu tiesiog?

  • Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *