Apie Jogą

Šiva
Vienas iš pagrindinių Indijos mitologijos dievų. Jis laikomas jogos skleidėju

Mokytojai sako, kad Joga – primirštas mokslas ir jis toks senas kaip ir pati žmonija. Pasak jogų pasaulėžiūros „švęsdami“ žemiškąją šventę mes pamiršome, kas mes esame ir iš kur atėjome. Seniai, seniai mes visi buvome jogoje – susijungę su pirminiu gyvenimo šaltiniu (žodis joga reiškia susijungti). Tačiau pastaruosius tūkstančius metų susidarė sąlygos suvešėti konkurencijai. Žmonija evoliucionuoja individualumo, savo poreikių aukštinimo,  vis didesnio vartojimo ir konkurencinio varžymosi srityse.

O šių dienų jogos tikslas gražinti, atkurti ryšį su savimi – su savuoju Aš, su gamta, žeme, ir sąmoningai būti visumos dalimi, būti harmonijoje su visuma, kur mokslo pasiekimai ir technologinis progresas papildo darną tarp žmogaus ir jį supančios aplinkos.

Yra daug kelių savęs pažinimo link, o joga vienas iš jų. Joga turi daug variacijų ir krypčių. Galima išskirti dvi pagrindines jogos kryptis Hatha ir Radža. Vakaruose labiausiai populiari labiausiai išplitusi ir daugiausiai atšakų turinti yra  hatha joga. Hatha – tai darbas su savo kūnu ir energetika. Radža – darbas su savo vidiniu pasauliu. Kai kurios jogos kryptys turi abiejų krypčių elementų, vienos labiau išreiškia darbą su kūnu, kitos – su protu ir mintimis.

Patandžialis susistemino ir užrašė jogos sutras, kurias dabar naudoja ir interpretuoja daugelis jogos krypčių.

Klasikinė joga susideda iš aštuonių elementų, kurios apibrėžė Patandžialis savo sutrose  (jama, nijama, asana, pranajama, pratjahara, dhijana, dharana, samadhi). Pagal šiuos elementus hatha jogoje didesnis dėmesys skiriamas asanoms, pranajamoms. Radža jogai – visi elementai svarbūs, tik mažesnis dėmesys skiriamas meditacijai, nei asanoms.

 Iš dabartinės perspektyvos vertinant, Tirumalai Krishnamacharya buvo įtakingas jogos mokytojas Indijoje praeitame amžiuje, kuris jogos mokėsi Himalajų kalnuose. Savo mokytojo pavedimu, jis žinias iš Himalajų kalnų „skleidė“ Indijos žemumose ir lygumose. K. Pattabhi Jois buvo vienas iš jo mokinių, kuris gerai žinomas ir vakaruose kaip Aštanga vinjasa jogos mokytojas (autentiškos ir pagal senuosius mokymus išsaugotos jogos sistemos, perduotos iš mokytojo mokiniui, iš kartos į kartą, yra mokoma ir iki šiol. Šios sistemos šaltiniu laikomas Vamana Rishio parašytas veikalas „Joga Korunta“ maždaug prieš du tūkstančius metų, tačiau jo kopijų iki šių laikų neišliko). Pasak šios sistemos mokytojų, Aštanga Vinjasa joga – tai visų pirma kvėpavimo sistema, dinaminė-tekanti meditacija ir tik po to asanos.

Kita jogos sistema, labiau orientuota į vidinį darbą su savimi, yra Krija-Joga. Pasak legendų Himalajų jogas Mahavatar Babaji kiekvieną kart reinkarnuojasi, kai reikia atkurti šią autentišką meditacijos sistemą. Paskutinės jo inkarnacijos mokinys – Lahiri Mahasaja, jis ir paskleidė šį mokymą Indijoje, o jo misiją perėmė Šri Juktešvaras Giri, kur jo mokinys Jogananda šia sistema pasidalino su vakarais. Yra daug šios sistemos mokytojų, tačiau išsaugotos autentiškos technikos nuo Lahirio Mahasajos laikų moko tik keletas mokytojų.

Pagrindiniai ir seniausi  rašytiniai šaltiniai apie jogą:

  • Patandžialio „Jogos sutros“;
  • „Hatha Joga Pradipika“;
  • „Joga Korunta“.

Keletas labiau žinomų jogos krypčių vakaruose:

  • Hatha joga;
  • Aštanga joga;
  • Šivananda joga;
  • Bikram joga;
  • Prana joga;
  • Krija joga;
  • Kundali joga;
  • Jnani joga;
  • Agni joga.

Kryptys siejamos su joga:

  • Pilates;
  • Kalanetika;
  • Jėgos joga;
  • Juoko joga.

—-

Kombinuotos sistemos/judėjimai susiję su joga bendruomeniniu pagrindu:

  • Trancendentinė Meditacija;
  • Gyvenimo menas;
  • Ošo.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *