Kvėpavimo guru atskleidė kaip susitvarkyti savo gyvenimą

Dan B

Ar kada pagalvojote, kad kvėpavimas gali padėti nuraminti padrikas mintis, sugeneruoti verslo idėją, suprasti, ką norite savo gyvenime pakeisti, pasveikti nuo įvairiausių ligų, atsisakyti ilgus metus vartojamų vaistų? Lapkričio mėnesį į Lietuvą iš JAV atvykstantis kvėpavimo technikų mokytojas Danas Brule, tvirtina kad visa tai galima pasiekti tiesiog kvėpuojant.

Kvėpavimo misionieriumi vadinamas vyras, jau daugiau nei 40 metų keliauja po pasaulį ir dalijasi savo žiniomis. Kalbama, kad Dan Brule galima drąsiai vadinti savo srities ekspertu, kuriam kvėpavimas yra gyvenimo aistra ir pašaukimas.

Kokį poveikį žmogui daro sąmoningas kvėpavimas?

Kuo žmogus sąmoningiau kvėpuoja, tuo labiau sąmoningas jis tampa ir gyvenime. Stebėdamas savo kvėpavimą ir gebėdamas jį kontroliuoti žmogus gali į gerą pusę pakeisti daugybę dalykų.

Juk sąmoningumas – tai didžiausia žmogiška galia. Tai mūsų visų esmė. O sąmoningas kvėpavimas leidžia pasiekti savo sąmonę, dvasią, t.y. savo esmę. Sąmoningai kvėpuodami mes galime kontroliuoti savo emocijas, organizmo chemiją, elgesį, psichologinę būklę.

Kvėpavimas sujungia sąmonę su pasąmone. Sąmoningai kvėpuojant galima daryti įtaką netgi savo evoliucijai, gerinti imuninę, endokrininę, cirkuliacinę ir nervų sistemas. Ką galime pasiekti kvėpuodami – yra tiesiog nuostabu! Galime tapti labiau atsipalaidavę, energingi, gyvybingi, harmoningi, sveikesni. Kvėpavimas jungia kūną ir protą, o tai leidžia mums pajusti savo visumą. Sąmoningai kvėpuodami galime atskleisti savo tikrąjį aukščiausią potencialą.

Kokių kvėpavimo technikų mokote?

Aš mokau daugybės kvėpavimo technikų, pratimų, meditacijų. Mokymo programąSAMSUNG, lemia ir specifiniai faktoriai, tokie kaip žmogaus sveikatos lygis, fizinis pasirengimas ir kvėpavimo praktikos tikslai. Pavyzdžiui, aukščiausios klasės atletą mokyčiau visai kitų dalykų, nei lovoje gulinčią senolę.

Yra keli pagrindiniai dalykai, kurių mokau kiekvieną. Pirmiausia mokau būti sąmoningais ir suvokti savo kvėpavimą, suprasti, kaip mes kvėpuojame skirtingose situacijose. Pavyzdžiui, kaip kvėpuojame, kai esame susijaudinę, kai esame pikti, kai sprendžiame sudėtingą uždavinį, kai mylimės, kai džiaugiamės ir panašiai. Tai svarbu, kadangi kvėpavimo įpročiai labai susiję su mūsų emocijomis. Juk kvėpavimas, kai esame įsiutę ir kai esame ramūs, kardinaliai skiriasi. Tačiau žmonės patirdami šias emocijas nesikoncentruoja į kvėpavimą, tad praranda galimybę pastebėti ryšį tarp kvėpavimo įpročių ir psichologinių būsenų. Taigi pirmiausia svarbu išmokti būti sąmoningesniam ir stebėti savo kvėpavimą.

Kitas svarbus įgūdis – tai gebėjimas atsipalaiduoti ir paleisti kvėpavimą. Tai yra atsikratyti įpročio užgniaužti kvapą kaskart, kai patiriame stresą. Vietoj to, reikėtų giliai iškvėpti. Tarp kvėpavimo ir atsipalaidavimo yra neatsiejamas ryšys.

Trečiasis dalykas, kurio mokau, yra įgūdis kontroliuoti savo kvėpavimą, pasirinkti tokį kvėpavimo būdą, kokio tuo metu reikia. Pavyzdžiui, jei ruoštumėtės kovai, reikėtų kvėpuoti atitinkamu tempu, kad įgytumėte narsos ir jėgos. Jei ruošiatės miegoti, tai reikėtų kvėpuoti taip, kad pajustumėte ramybę ir atsipalaidavimą. Praktikuodami kvėpavimo pratimus, žmonės gali patys nuspręsti kaip panaudoti savo kvėpavimą. Taigi apibendrinant, mokau sąmoningumo kvėpuojant, gebėjimo atsipalaiduoti ir kvėpavimo kontrolės.

Mokinu transformacinių technikų. Transformacija, tai pasikeitimas. Mes galime neapsakomai daugiau nei manome, suvokiame ar tikime. Transformacija gali reikšti pasikeitimą iš to, kuris laiko save auka į tą, kuris laiko save savo paties likimo kalviu. Transformacija gali reikšti ir žmogaus potencialo prikėlimą. Sąmoningas kvėpavimas gali mus paversti iš paprastų į ypatingus.

Sakoma, kad kūdikiai kvėpuoja natūraliai teisingai, o augdami žmonės tai pamiršta. Kodėl taip yra?

Taip sakoma, tačiau iš tiesų kūdikiai dar neturi išsivysčiusių kvėpavimo raumenų, o kvėpuoja jie natūraliai, nes dar nesusidūrė su supančiu pasauliu. Kai atsiranda šokai, stresas, traumos, skausmai, draudimai, visa tai atsiliepia kvėpavime. Įtampa apriboja kvėpavimą. Baimės, skausmingi išgyvenimai, fizinis ar psichologinis smurtas turi įtakos natūraliam kvėpavimui.

Kad paleistume visas traumas, pasveiktume nuo ankstyvoje vaikystėje patirtų įvykių, darančių neigiamą įtaką dabartiniam gyvenimui, naudojame kvėpavimą. Tokie jausmai, kaip kaltė ir gėda gali varžyti kvėpavimą. Jei vaikui neleidžiama išreikšti emocijų, stabdoma vaiko saviraišką, tai jis paprastai tai daro užlaikydamas kvėpavimą. Visa tai sutvarkoma. Kvėpavimo sulaikymas yra vienas iš mūsų komunikacijos signalų organizmui apie esantį stresą ir pavojų, kuris siunčiamas net ir praėjus pavojui. Daugelis save “užrakina” šioje būsenoje ir taip patiria ilgalaikį stresą, kuris ypač alina organizmą. Savo seminaruose mokau, kaip atsipalaiduoti ir paleisti streso sukeltas įtampą paleisti vos pakeitus kvėpavimo būdą. Vieniems tai pavyksta iš karto, kitems reikia įdėti daugiau pastangų.

Kaip pasitelkus kvėpavima galima kontroliuoti emocijas?

Jeigu stebėsite save ir savo kvėpavimą, tai pastebėsite, kad būdami susijaudinę kvėpuojate kitaip nei būdami ramūs ir dar kitaip nei tada, kai esate nusiminę ar nusivylę, ir dar kitaip nei tada, kai esate laimingi. Kiekviena emocinė būsena turi atitinkamą kvėpavimo modelį, būdą, ritmą ar kitą bruožą.

Kai pasikeičia emocinė būsena, pasikeičia ir kvėpavimas. Ir tai veikia abiejomis kryptimias. Tai reiškia, kad pakeitę kvėpavimo būdą, galite pakeisti ir emocijas.

Šį metodą praktikuoja ir jogai. Reguliuodami savo kvėpavimą jie kontroliuoja savo protą, emocijas ir mintis. Kvėpuodami galite pasiekti labai malonias atpalaiduojančas, palaimingas būsenas ir iššaukti jas kada panorėję. Pavyzdžiui, jeigu jūs panikuojate, galite pakeisti šią emociją, pakeisdami savo kvėpavimą arba, jei esate piktas, tai pyktį galite nuvyti pradėdami sąmoningai kvėpuoti tokiu būdu, lyg būtumėte ramus. Tada pyktis nepaveiks jūsų taip neigiamai ir į situaciją galėsite žiūrėti blaiviau. Žinoma, tam reikia praktikos, kurios ir mokau seminaruose bei stovyklose. Jei žinote, kaip kvėpuojate, kai esate ramus ir laimingas ir taip pradedate kvėpuoti, kai esate nusiminęs ar piktas, tai jūs galite visiškai pakeisti savo emocinę būklę į gera tiesiog kvėpuodami.

Kaip kvėpuojant galima pagerinti sveikatą?

Kvėpavimo pratimai ypač naudingi, jei žmogus turi aukštą kraujospūdį, nes jį galima atstatyti kvėpavimu.

Kvėpavimas padeda atsikratyti streso, juk stresas yra pagrindinis daugelio ligų sukėlėjas.

Astma tiesiogiai susijusi su kvėpavimu, tad sąmoningai kvėpuojant galima nuo jos gydytis.

Be to, seniai žinoma, kad anglies dioksidas, tai rūgštis, kurios perteklius organizme gali pakenkti ar netgi virsti palankia terpe onkologinėms ligoms vystytis. Kadangi kvėpavimas šarmina kraują, tai sąmoningai kvėpuodami mes galime kontroliuoti organizmo pH ir CO2 kiekį .

Tam tikri kvėpavimo pratimai padeda turintiems virškinimo ar ginekologinių problemų. Taip pat masažiniai judesiai, kuriuos sukelia taisyklingai kvėpuojant judanti diafragma, duoda naudos visiems organams. Įdomus faktas, kadkiekvienas gyvas organizmas, kad teisingai funcionuotų, turi šalinimo funkciją, per kurią pašalina metabolizmo atliekas iš organizmo. Žmogaus organizme 70% tokių atliekų pašalinama kvėpavimo metu. Taigi kvėpavimas ir sveikata neatsiejami dalykai.

Kaip kvėpavimas gali padėti darbe?

Pastebėkite, ką daro atletai prieš šuolį, panėrimą, spyrį ar metimą. Jie kvėpuoja. Tai padeda susikoncentruoti, įgauti daugiau energijos. Visa tai padeda pasiekti geresnių rezultatų. Taip galima išlaisvinti galvą nuo pašalinių minčių ir nuraminti nervus. Tai ypač gerai sporte, mene, kūryboje ir bet kokiame darbe.

Kvėpavimas tai tiesus kelias į energijos išlaisvinimą. Kvėpuodami galime suaktyvinti energiją. Kai esame pavargę ar kai jaučiame įtampą darbe, galime atlikti kvėpavimo pratimą, kuris leis lengviau susikoncentruoti, pavyzdžiui, nusiraminti prieš viešą kalbą.

Norint suvaldyti stresą, reikia susikoncentruoti į ramų kvėpavimą pilvu ir kvėpuoti labai ramiai ir lėtai. Galima įsivaizduoti, kad per nosį iš savęs traukiate visą pyktį ar nerimą ir iškvepiate jį lauk per burną. Kvėpavimas netgi padeda išlaikyti laikysena sėdint ar stovint. Tai skatina darbingumą ir mažina nuovargį.

Ar kvėpavimas gali padėti lengviau nubusti ir lengviau užmigti?

Kad lengvai atsikeltumėte ir būtumėte energingi, iš ryto pabudę kvėpuokite greitai ir galingai. Kitaip tariant įkraukite oro į kiekvieną savo kūno ląstelę.

Naktį prieš eidami miegoti, kvėpuokite lėtai ir švelniai, iškvėpkite su garsu lyg būtumėte visiškai atsipalaidavę ir jaustumėte malonumą. Neskubėkite vėl įkvėpti, mėgaukitės iškvėpimu.

Kvėpavimas yra kaip plaukimas ar važiavimas dviračiu. Reikia įlipti į vandenį arba atsisėsti ant dviračio. To neišmoksi iš knygų ar pokalbių. Tai reikalauja praktikos. Bet kvėpavimo kaip ir važiavimo dviračiu ar plaukimo kartą išmokęs niekada nepamirši.

Comments are closed.