Kvėpavimas, Verdantis Purvas, Marsas ir Pūdytas Ryklys

Po pirmo pasisvečiavimo Islandijoje, per kurį teko patirti ir šiltąsias vandens versmes, ir sniego šaltį, ir ledinio vandenyno gaivą, ir žavėtis nuostabiai pašvaisčių išraižytu dangumi. Buvo tiek daug gamtos stebuklų, kad visas pasibūvimas Islandijoje tapo kaip vienas ilgas stebuklas. Grįžus į Lietuvą kilo mintis pasidalinti tuo stebuklu ir suorganizuoti kelionę į Islandiją.  O kad kelionė būtų dar įdomesnė, nusprendžiau prijungti kvėpavimo praktiką vandenyje, šiltosiose versmėse.

Prie kelionės prisijungė 6 entuziastai (Rasa, Neringa, Rugilė, Povilas, Sabina, Guoda).   Kelionė buvo suplanuota savaitei ir mums labai pasisekė, kad visi skridome iš Lietuvos tiesiai į Islandiją vienu lėktuvu. Nuskridus automobilių nuomos punkte mūsų jau laukė pirmas siurprizas :) Automobilis geras, didelis, būtume galėje paimti dar vieną pakeleivį, bet tik ne su tokia mažyte bagažine! (čia ta kur dedasi ant stogo, vietos joje tik 2-3 žmonių daigtams, o mes buvom septyniese). Pradėjome derėtis, kad mūsų daiktams nėra vietos ir kad reikia didesnės bagažinės, o gal net ir priekabos :/. Išsiderėti pavyko, tačiau tik nemokamą žvyrkelio draudimą…  Daiktus šiaip taip sugrūdome į mašiną, kitaip sakant, apsikrovėme kuprinėmis ir jau buvome pasiruošę pajudėti. Gerai tai, kad kelionei įpusėjus vietos padaugėjo, tik neaišku, ar dėl to, kad ‘sukūdome’, ar dėl to, kad atsivežtą maistą (grikius, grikius, grikius ir prieskonius) apmažinome. Maistą nusprendėme vežtis savo, dėl keleto priežasčių: maistas Islandijoje brangus, nereikia maršruto derinti su valgyklomis, kurios tik atimtų iš mūsų brangų kelionės laiką, be to turėjome palapines ir galėjome stovyklauti tiesiog gamtoje. O ten tikrai ne visą laiką rasi „coffe inna’ą“ ar kokią vietelę pusryčiams. Tad tokios kelionės metu geriau viską turėti šalia. Juk kelionės tikslas ne kavinėse kiurksoti, o tyrinėti nepakartojamą gamtą. Kadangi buvo suplanuotos kvėpavimo sesijos šiltosiose versmėse, maršrutą derinome prie jų.

Gigantiškas džipas kelionės metu po Islandiją

Pirmas kvėpavimo sustojimas buvo kalnų papėdėje. Ten radome baseiną įrengtą po atviru dangumi, kuris vandeniu užsipildo tiesiai iš šiltosios versmės. Kai kurie pastebėjo, kad vandens temperatūra baseinėlyje buvo idealiausia per visą kelionę. Mums labai pasisekė, kad atvykome laiku, nes dieną prieš tai baseinas buvo valomas po žiemos ir buvo tuščias. Kai atvykome baseinas vandens užsipildęs tebuvo iki pusės – idealus gylis mūsų praktikoms. Pirmą naktį sutikome kempinge, miestelyje kuris, galima sakyti, buvo pietinės pakrantės pusiaukelė. Miegojome palapinėse. Turėjome ketinimą nuvažiuoti į nuostabaus grožio kempingą kalnuose, tačiau nesiryžome rizikuoti pervažiuoti per akmenų upę! Nors mūsų mašina buvo didelė, lyginant su vietiniais džipais ji labiau priminė mini-cooper’i…

Antros dienos tikslas buvo Islandijos pietryčiai. Dienai įpusėjus, pasiekėme dar vienas šiltąsias versmes, kurios įrengtos ir prižiūrimos vietinio ūkininko. Keturios didelės „džiakuzi“ po atviru dangumi su vandeniu iš geizerių. Dar viena ideali vieta kvėpavimui vandenyje. Aplinka ir nuotaika buvo labai mistinės: ūkanota, rūkas, po truputi dulksnojo, tolumoje matėsi besiganantys laukiniai arkliai. Kvėpavimo sesijos ir kelionė įgavo gilesnes nuotaikas ir atspalvius.

Tuo metu įspūdžių ir patyrimų, jau turėjome pakankamai daug: neįtikėtinas krioklys, ledynas, ežeras su gigantiškomis ledo lytimis, neįtikėtino grožio kalnai, tačiau didesni nuotykiai ir išbandymai mūsų dar tik laukė. Jau vakarėjo. Privažiavome miestelį su kempingu, kur ketinome nakvoti. Tačiau lijo, buvo šlapia ir niekas nerodė entuziazmo statyti palapinių pelkėse :/. Tad visi vieningai nutarėm, kad nors ir vakarėja, judėti link šiaurės tol, kol surasime kitą tinkamą kempingą…. Taigi važiavome, važiavome, o nakties taip ir nesulaukėme. Saulėlydis netikėtai pasikeitė į saulėtekį ir vėl buvo ‘diena’. Keistas jausmas. Tiesa, važiuojant, buvo labai įdomi kelio atkarpa, kai kokius 200 km kelio asfaltu iškeitėme į žvyruotą kelią kalnais (apie 30 km). Sutaupėme 170km. Tačiau kylant keliu aukštyn į kalnus, rodėsi, kad vis labiau leidžiamės į pragarą.. Kuo aukščiau kilome, tuo sniego darėsi vis daugiau , o rūkas vis tirštesnis ir tirštesnis. Kai jau galvojome, kad esame pačioje pragaro pragaištyje, netikėtai, kitoje kalnų pusėje išlindome į visiškai giedrą saulėlydžio/saulėtekio nutviekstą pusę. Pagalvojom, kad buvo verta nukirsti kelią.

Pabėgę nuo lietaus ir suradę kempingą, sėkmingai praleidome dar vieną naktį gryname ore. Jautėsi nuovargis, artėjome prie komforto zonos ribų (kaip ir priklauso per keliones). Kita diena buvo rami. Aplankėme šiaurinės Islandijos vieną iš lankytinų vietų – seisminę zoną, kur iš po žemių sunkiasi verdantis purvas ir garai. Turint omenyje, kad buvome praktiškai šiauriniame poliariniame rate, buvo neįtikėtinai šilta. Šioje dalyje peizažas visiškai pasikeitęs, matosi sustingusios lavos dariniai lyg netaisyklingai sustingęs asfaltas.

Po keleto šviesių naktų, miego praktiškai niekam nebesinorėjo, tik šturmanui ir vairuotojui, nes kam nepavykdavo nusnausti dienos šviesumo naktyje, tiems puikiausiai pasisekdavo dieną, važiuojant automobiliu. Nusprendėme, kad gera idėja būtų vieną naktį praleisti ne palapinėse ir išsinuomavome namuką. Šis sprendimas daugeliui buvo išganymas, nes paprastai namai turi tokias užuolaidas, kurių saulė neperšviečia ir jas užtraukus kambaryje įsivyrauja tikra naktis.

SAMSUNG

Sekančią dieną mūsų laukė nuostabi vieta šiaurinėje salos dalyje. Ant pačio vandenyno krašto buvo įsikūrę natūralūs šiltųjų versmių baseinai. Jie buvo du, vienas labai šiltas, kitas tobulai tinkantis kvėpavimo sesijoms. Pasisekė, kad buvo patogus įlipimas į Arkties vandenyną, kuriame, po šilto vandens baseino atsigaivindavome, o po kvėpavimo sesijos įsižemindavome. Vandenyne išsimaudė beveik visi, kai kas net po kelis kartus. Po vandens ir kvėpavimo procedūrų, ant molo pietavome savo nuostabius grikius ;). Bandėme įžiūrėti banginius, atrodo kažkam pasisekė. Nuostabi vieta į kurią tikrai verta sugrįžti.

Senkančią dieną mūsų laukė urvas, į kurį lįsti pasiryžo ne visi. Lindo greičiausiai tik tie, kam per kvėpavimo sesijas pavyko paleisti visas baimes ;). Ratui aplink salą baigiantis, sutikome dar vieną iš Islandijos perlų – Aukščiausią Islandijos krioklį. Šį stebuklą tikrai verta pamatyti, jei esate Islandijoje, nes jis yra gana arti sostinės. Dienos pabaigai užsukome pažiūrėti ežero ugnikalnio dugne. Pakeliui užklydome ir į tamsiai raudonos spalvos smėlio kasyklą – vienintelis sinonimas – Marsas.

Paskutinė diena. Pilnai užbaigėme ratą aplink salą ir grįžome į sostinę. Diena buvo pilna patyrimų, pradedant nuo šiltos kalnų upės, kurioje sau leidome pagulėti iki kol užaugs plėvelės tarp pirštų. Vėliau pamatėme tikrą geizerį, tarpeklį tarp Europos ir Amerikos tektonių plokščių, didžiausią krioklį Europoje (nes Islandija pagal, kai kuriuos šaltinius visgi yra Europa, o ne Amerika) ir galiausiai paskutinis sustojimas prieš skrydį namo – Islandijos sostinė Reykjavikas. Kas pasivaikšcioti, kas pasikultūrinti, kas dovanų paieškoti, ar nusipirkti Islandiškos vilnos megstinį… o gal net pūdytos ryklio mėsos paragauti.

Šį kartą kelionė buvo aplink salą, norėjosi užsukti ir gilyn į kalnus, tačiau žiema buvo užsitęsusi ir kalnų keliai dar nebuvo atitirpę. Patyrimus kalnuose teko atidėti kitai kelionei, kitai vasarai. Pamatėme tiek daug, tačiau Islandijos mastais tiek mažai. Žinau viena – čia tikrai verta sugrįžti. Islandai sako, kad šalyje apsilanko dviejų tipų žmonės: tie kurie sugrįžta ir tie kurie pasilieka… Įdomu į kokią kategoriją pakliūsime mes, šios kelionės dalyviai? Gal visi vėl važiuosime kitais metais?

Daugiau Nuotraukų (nuotraukos darytos kelionės dalyvių)

IMG_8309(1)IMG_8290IMG_5056IMG_20150614_132251IMG_20150617_135718IMG_20150617_145346

IMG_0802IMG_20150618_101504IMG_20150618_190834IMG_20150619_101406IMG_0829268IMG_20150615_225758331

2 Komentarai

• Ausrine
    2015 spalio 28 - 12:27 | Permalink

Nuostabus straipsnis, jau pati degu noru nukeliaut į Islandiją. O kokiu metu buvot? Kada dar patariate keliauti, jeigu ne vasaros metu? Ar spalį jau labai šalta? :) ačiū

• Vidūnas
      2015 spalio 29 - 10:52 | Permalink

Labas, Aušrine, Aš buvau ir žiemą ir vasarą, abu kartus buvo ką veikti ir ką pamatyti. Spalis manau dar geras metas, ten jūrinis klimatas, bet gali būti lietaus. Bet lietus nebaisus jei aplink šiltasias versmes keliauti.