Ką Reikia Atpažinti, Kad Išliktume Pozityvume (1 iš 4) ?

Saulėgraža
Kaip išlikti pozityvumo sūkuryje? -Emocijų atpažinimas.

Neuro-mokslininkai nustatė, kad emocijų atpažinimas ir įvardinimas gali sumažinti jų poveikį mums.

Emocijų užspaudimas nepadeda pasijusti geriau ir gali suveikti atgaliniu kirčiu mums patiems. Buvo pastebėta, kad žmonėms, kurie bando užspausti/suvaldyti/užslėpti blogas emocijas savyje, iš tikrųjų to padaryti nepavyksta. Kol jie galvodavo, kad su jais yra viskas gerai ir kad išoriškai emocijos yra suvaldytos, viduje jų limbinė smegenų dalis (atsakinga už emocijas, instinktus ir t.t.) būdavo lygiai taip pat sudirgusi ir sujaudinta, kaip ir be emocijų užspaudimo, kai kuriais atvejais net labiau.

Buvo pastebėta, kad sumažintume tą vidinį dirglumą ir jaudulį tereikia tik keliais žodžiais įvardinti jaučiamą emociją. Idealiu atveju, sukilusias emocijas apibūdinti panaudojant metaforas ar kitaip netiesiogiai įvardinti esamą jausmą. Trumpai tariant: kad emocijas ir jų poveikį sumažintume užtenka jas įvardinti.

Tai tikrai veikia. Esu anksčiau spontaniškai pastebėjęs, kad užtenka į tai atkreipti dėmesį, paklausti savęs: Kas tai yra? Ką aš jaučiu? Ar man to reikia? Ką tai man duoda? Sąžiningai atsakius sau į šiuos klausimus belieka paleisti arba pasilikti :)

Lengva pasakyti ir lengva patarti, tačiau pritaikyti ne visada paprasta. Ypač jei susiduriame su giliomis emocijomis ir jausmais, kurie buvo užspausti vaikystėje, paauglystėje, jaunystėje ir vėliau. Tie jausmai vis dar gali būti mumyse kaip esminiai įsitikimai, kuriuos pastebėti ir atpažinti yra ypač sunku. Tada į pagalbą ateina sunkioji artilerija – KVĖPAVIMAS.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *