Muzikinė Meditacija (Nada Joga)

Nada Yoga – susijungimas/vienybė per garsą. Tai senovinis dvasinis menas ir mokslas skirtas vidinei transformacijai per garsą. Meditacija į garsą yra vienas iš savirealizacijos kelių, kuris prieinamas kiekvienam, nepriklausomai nuo religinių  ar dvasinių įsitikinimų.

Pasinėrimas Į Garsą

Mūsų protą ir jo dėmesį lengvai sugeria garsas. Todėl mums visiems – net kūdikiams ir gyvūnams – patinka klausytis muzikos. Kai protas yra visiškai sutelktas į ką nors, iš ten kyla vidinės palaimos jausmas. Nada Jogoje kalbama, kad garso šaltinis gali būti išorinis arba vidinis, garsas gali būti grubus arba subtilus. Tai reiškia, kad garsas gali būti Krišhnos Fleitafizinės/mechaninės prigimties, iš balso ar muzikos instrumentų; arba subtilus, tylus ir kylantis iš vidaus nuo subtilių energijos srovių arba kitaip vadinamos pranos, judančios po organizmą.
Su praktika, koncentracija į kruopščiai atrinktus išorinius arba fizinius garsus leidžia protui tapti ramiu ir skaidriu. Kai protas nurimęs, jums gali pradėti atsiskleisti ir ateiti suvokimai apie subtilius vidinius  skambesius ir garsus. Tie vidiniai garsai gali susivokti kaip varpeliai, fleitos ar net kaip elektros transformatoriaus burzgimas. Kai kurie iš šių garsų yra iš tikrųjų tiesiog kūno garsai: kraujo tekėjimo arba elektros impulsai keliaujantys nervais per vidinę ausį. Kiti, gilesni, garsai skamba už girdimumo ribų. Tai yra Nada Yoga, kuri jus gali nunešti į subtilesnius patyrimus ir pajautimus, per vidinius garsus.

Kai kurios tradicijos pasakoja, kad šis subtilus garsas atsiranda širdies čakroje, subtiliame kūne, kuris laikomas subtilaus garso vieta, iš kurios jis kyla. Jogiškosios tradicijos sujungia garsą su Kundalini.

Per Nada Joga jūs koncentruojatės į šiuos subtilius ir gilius garsus, taip judėdami nuo išorinio pasaulio link vidinio, perkeliate sąmoningumą nuo išorinių garsų link vidinių, visą laiką švelniai atsipalaiduojant ir susikonentruojant. Tai labai palaiminga meditacijos forma, kurią sąlyginai galima įvardinti kaip lengvą ir be pastangų: kai jūs medituojate, visa jūsų esybė, kiekviena ląstelė ir kiekvienas jūsų atomas yra išgrynintas ir subalansuotas nuo garso, į kurį jūs koncentruojatės. Atsiminkite į ką koncentruojatės, tuo ir tampate.  „Kur padėsi savo lobį, ten taip pat ir surasi savo širdį“. Taip pat labai svarbu, kad pasirinktumėte teigiamą ir pakylėjančią muziką ir tinkamus garsus šiai meditacijai.

Kaip pradėti

Vienas iš lengviausių būdų praktikuoti Nada Yoga yra tiesiog pradėti nuo gražios muzikos. Būtina pasirinkti muziką, kuri turi tam tikrą nuotaiką: rami, raminanti, palaikanti vienodą garsumo lygį ir emociją. Šiuo tikslu New-Age muzika gali būti puikiai pritaikoma. Galite pamėginti paklausyti kažko panašaus kaip:  Brainas Enas ar Stefanas Halpernas, Donas Kampbelas (norėdamas atsisiųsti spausk čia). Tai tik keli iš tinkamų variantų. Rytų muzika taip pat yra vertingas įrankis – Indiška Bansūri Fleita, Šiaurės Indijos sitara; Japonijos Shakuhachi. Amerikos Indėnų fleitos Muzika taip pat gali būti puikus pasirinkimas. Vakarietišką klasikinę muziką reiktų rinktis atsargiai. Dažnai tradicinės klasikinės muzikos dinamiškas ir emocionalus diapazonas yra per didelis šiam meditaciniam panaudojimui. Tai ką pasirinksite, turi būti instrumentinė muzika – ne balsai. Balsai ir žodžiai yra per daug „konkretu“ ir blaško dėmesį.
Pradžioje atsisėskite ten, kur tylu, atsipalaiduokite ir sutelkite visą savo dėmesį į muzikos garsus kartą ar du kartus per dieną po 10 ar 15 minučių. Stenkitės kad toks pasisėdėjimas su savimi ir muzika būtų kiek įmanoma reguliaresnis. Klausykite muziką su giliausia koncentracija. Palaipsniui išgirsite subtilius garsus, kurie ateina iš vidaus, o ne girdimus garsus iš išorės. Kai suprasite, kad tai vidiniai garsai, įsiklausykite ir susitelkite į juos. Palaipsniui muzikos klausymo meditacija pasikeis į subtilių vidinių garsų ir subtilios vidinės muzikos klausymo meditaciją.

Čakros Ir GarsaiKiekvienas eina savo greičiu ir pas kiekvieną atsiskleidžia unikali patirtis jei leidžiame šiam procesui tekėti sava vaga nesistengdami jo pagreitinti ar palėtinti. Vidinio subtilaus garso pajautimas įvyks anksčiau ar vėliau – bet tai įvyks. Galiausiai, jums net nebereikės muzikos šiai meditacijai. Galėsite pagal nuotaiką rinktis su muzika ar be. Klausykite savo vidinių garsų meditacijos praktikos metu kiekvieną dieną. Jūsų vidinių garsų suvokimas gali keistis, nes jūsų kūnas ir protas taps išgrynintas ir pakylėtas. Tiesiog tęskite ir toliau sutelkite dėmesį į vidinius subtilius garsus. Kartokite tai kasdien  ir laukite stebuklų.

Ši Nada Jogos forma iš tiesų yra daug paprastesnė nei atrodo. Nuostabus šios praktikos pliusas – medituojant su muzika – tai, kad procesas ir pati kelionė yra labai malonus. Kiekviename šios praktikos žingsnyje jūs pamaloninate save pakiliais garsais ir muzika, balansuodami ir gydydami širdį, protą ir dvasią. Nesvarbu, koks bus konkretus meditacijos rezultatas, jūs galite gauti tik naudos iš šio užsiėmimo. Jūsų klausymosi įgūdžiai, taip pat pagerės ir jūs tapsite jautresni ne tik muzikai ir garsui, bet ir išmoksite labiau pajausti subtiliąsias energijas savyje ir kituose. Taip pat Jūs gebėsite geriau išgirti kitus, nepriklausomai ar pokalbis bus emocionalus, tylus, ar garsus, sugebėsite įsiklausyti į esmę …

 

Šiai meditacijai puikiai tiks ir Sausio 7-tą vyksiantis Instrumentinės Indiškos Meditacinės Muzikos koncertas kuriame skambės bansūri bambukinė fleita; sitara; udu būgneliai. Daugiau informacijos apie koncertą čia. Koncertas nemokamas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *